Selasa, 25 Disember 2007

Cinta bagi Rembulan

Apa yg aku faham tentang cinta..??hai..'ntahla..' hmm..itu je yg mampu aku jwb pada org yg bertanya
haha..maafkan aku ye..sememangnya aku sendiri pun masih kekok bila disoal tentang cinta ni..
Meskipun aku pernah bersama seseorang yg aku kasihi..tapi sampai skrg aku masih x mengerti apa itu sayang..kasih..rindu..hmm..apatah lagi cinta..

Ini pandangan dari hati dan pandangan otakku tentang cinta..
(apa yg aku fhm..hehehe)

@si dia x perlu ada persamaan dgn kita yg penting serasi..

@si dia x perlu membandingkan kelebihan org lain dgn dirinya..yg penting menghargai..

@dia x pernah takut utk berduka bila bersama..sebab dia percaya..

@walaupun bertengkar atau menyakitkan hati..dia mesti tahu bagaimana untuk memujuk..

@setiap kali dia rasa bersalah..dia sentiasa tahu bagaimana utk memohon maaf..

@bila rindu..aku x reti bagaimana utk katakannya..namun dia tahu bahawa aku rindukan dia..

@antara aku dan dia..saling kekurangan dan saling melengkapi..

@x takut bersuara utk menyatakan apa yg benar..dan apa yg salah..

@x gentar utk berpisah walau seketika pun..sb..dlm hati ni.. dia percaya yg pertemuan aku dgn dia sgt

istimewa..lagipun kalau da jodoh xkan kemana kan..?

betul..kalau da jodoh xkan kemana..lambat atau cepat..itu semua ketentuanNya..
erm bila da bertemu dgn seseorang yg kita rasa istimewa dlm hidup ni..jgn pula takut utk bercinta atau disakiti plak...
sebab...apa yg kite temui..itu semua utk menguji dan membentuk siapa kita di masa akan dtg nanti..
Bila kita bersabar dan redha dgn dugaan yg mendatang...percayalah..kita akan lebih jelas dgn warna yg ada dlm kehidupan di dunia ni.. Waktu tu..kita akan sedar..mimpi x selamanya indah..yg buruk itu la yg sebenarnya mengajar kita erti kehidupan..
Macam sebuah kertas yg kosong..kita akan rasa bosan bila x diwarnai dgn warna2 yg gelap,garang atau lembut..biasanya imej yg memukau sentiasa menggabungkan warna2 yg lembut dgn warna yg garang atau pun gelap..
Disaat2 kita menjalani keriangan dan kesenangan hati..kita akan lebih teguh jika merasai kepayahan..kesakitan..kekecewaan..dan kehibaan...waktu tu kita akan rasa lebih yakin..dan bersemangat utk memperbaiki apa yg lemah..apa yg aku fhm tentang cinta..?bagi aku..suatu yg luarbiasa x mampu dijelaskan dan sukar difahami..terjadi dlm hidup kita berkali-kali..tapi hanya satu yg pasti..hmm ntahla.. apa yg aku fhm tentang cinta..?erm..kamu fhmke..?huhuhu,D

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

penulisan yang jujur... memang nampak sangat dari pengalaman dan impian anda... semoga kita mendapat cinta yang diidamkan..