Ahad, 10 Februari 2008

‘Ada Rahsia Dalam hati...’

Hari kekasih datang lagi..kali ni..(aku sendirian tanpa dia..) x mengapa..aku pasrah..x salahkan jika aku terkenangkan setiap saat aku dengan dia..hmm..bkn aku meratapi..aku cuma mensyukuri..apa yg telah aku miliki..(segala2nya yg aku pelajari..)

Kisah aku semakin panjang..kini sudah 20 thn aku menjalani pelbagai dugaan dan nikmat yg dikurniakan Illahi utk aku...walaupun perit..aku sedar..tanpa itu semua..aku x mungkin bertambah yakin dan tabah menghadapi cabaran di dunia ni..

Sekarang..aku melihat diri aku kembali..memperbaiki kelemahan yg menjadikan aku mudah di perdaya..aku semakin jauh meninggalkan kenangan yg aku fikir itulah impian aku..(memiliki seseorang yg aku kasihi..)
Apa sebenarnya yg ada pada hati aku..?sampai sekarang..aku hanya diam (apa sebenarnya yg aku pendam pun aku x tau...)

Aku yakin..aku juga tak terlepas dikurniakan mempunyai pasangan hidup..aku yakin sgt... (cuma..) aku x pasti bagaimana agaknya orgnya..hmm..bila kami akan bertemu..kalau dah bertemu..bila aku akan sedar dia utk aku...aku pernah bermimpi tentang seseorang yg aku kenal..seseorang yg mencuri pandangan mata aku..(huh kami jarang bertegur..)hanya tersenyum dan membantu antara satu sama lain..(mata dia..) aku x dpt lari dari memandangnya...sinarnya seolah2 menangkap hati aku..


Senyuman dia...aku x boleh lupa bagaimana senyuman tu mampu membuat aku bahagia..kelembutan suaranya..mengharukan aku..seolah2 tiada sesiapa yg bersuara melainkan dia..begitu ramai org di situ..namun telingaku...hanya tertarik dgn suaranya sahaja..(hahah..aku ni da gila agaknya...)

Pelik...aku x sabar menunggu hari esok utk bertemu dgn dia..(haii...) tanpa mengenali siapa dia..bagi aku dia suatu tarikan yg mempesonakan tika aku rasa terlalu letih..merasa penat dgn tingkah yg menduga kesabaran aku.,p


Gurauan dia...walaupun ringkas dan biasa bagi org lain..bagi aku..ianya sesuatu yg menyenangkan hati aku..(luarbiasa...)dia amat luarbiasa...(caranya mendekati aku seolah2 dia boleh mendengar suara hati aku..) setiap kali aku memerlukan sesuatu dia sentiasa muncul utk membantu..namun kami masih tidak bersuara antara satu sama lain…hai..masih gugup utk memanggil nama kami sendiri..(pelik kan..?huuhhuu..)


Mlm terakhir sebelum aku berpisah dgn dia..aku bermimpi bertemu dgnnya...aku dtg kepada dia..aku sentiasa disisinya melakukan sesuatu perkara yg bkn kebiasaan buat dirinya..aku mengusap dahinya..(memandang matanya..) meyakinkan dia dgn suatu perkara yg meragukan (hatinya..) aku masih ingat..aku memeluknya disaat hatinya rapuh..bila dia rasa dia x layak utk aku..dia peluk aku seolah2 aku xkan bertemu dgn dirinya lagi...dlm mimpi tu..aku seolah2 fhm..tanpa bersuara sikit pun..perbuatan yg mengucapkan segala2nya..(‘aku cinta dia..’)

Waktu tu.hanya ada aku dgn dia..(pelukannya semakin erat..) seperti membalas suara hati aku...’aku juga mencintai kamu..’ kami x merasa risau utk berpisah...hati ni seperti yakin akan bertemu kembali...saat tu..aku masih ingat betapa bahagianya aku dgn dia..itulah mimpi...mimpi yg menggabungkan dunia nyata dan juga fantasi...benar atau tidak..itu aku x tahu..apa yg aku rasa waktu tu..rohnya menjumpai aku..(roh ku jua mencari dia..) aku memejam mata merasai kasih sayangnya yg menyentuh jiwa aku..aku juga sedar..aku x keseorangan..dia juga memejamkan matanya sambil tersenyum..

Kemudian..dia memandang tepat pada mata aku..tiba2 dia menyebut ‘skrg di dlm hidupnya dia da memiliki dua isteri..’ hahaha..aku ingat lagi..muka merajuk aku dlm mimpi tu..hahaha..dlm mimpi pun aku boleh cemburu..apa agaknya maksud mimpi tu ya..? waktu tu aku terasa seperti dipermainkan bila dia ckp mcm tu..apakah dia menduga aku..?hahaha..mcm betul2 plak hahaha!

Bila aku sedar dari tidur...aku seperti biasa (bgn spt kebiasaan aku...) bersemangat utk bertemu dgn dia.. lama aku tuunggu dia senyum pada aku...(namun..) kelibatnya masih x juga kunjung tiba..hati aku mulai gelisah...dia x apa2 ke..?dia cuti ke hari ni..?atau dia masuk lewat? (hmm..mcm2 yg timbul dlm minda ni..) keesokkan harinya..mata yg aku nantikan masih tidak menampakkan bayangnya.. (saat tu..) aku cuma diam membisu...aku mulai fhm.. (dia xkan muncul..) aku masih diam..masih berada pada sudut yg sama..tanpa bertanya pada sesiapa..apa yg da terjadi..? dimana dia..? aku meneruskan hari2 tanpa dia..walaupun terpisah..namun aku bersyukur...kepergian dia merupakan yg terbaik utk dirinya..dia dinaikkan pangkat dan dihantar ke tempat lain..,)

Sejak itu..aku masih terbayangkn dirinya membantu aku melayani kerenah manusia yg rakus dgn godaan harta..hahaha...(x mengapa...) walaupun dia tiada..walaupun jodoh aku dgn dia hanya sesaat..walaupun tanpa mengenali dirinya..aku masih mampu tersenyum dgn kenangan yg ada...(masa yg ada disaat bersama..) terasa seperti aku dgn dia dah lama bersama...,)

Kalau kau ditakdirkan utk aku..ingin aku sampaikan..

‘walau sejauh mana kau terbang..menjauhi aku....kau pasti akan kembali pada aku...dgn apa cara sekalipun..kita pasti akan bersama (begitu juga dgn aku..)walau seramai mana yg memikat hati ini..ia xkan terbuka tanpa kunci yg benar2 utk ku..’

Jika kamu merasai apa yg aku rasai saat ini…dengarlah…kita xkan sentiasa disisinya didepan mata…yakinkan dia kamu berada didlm dirinya…disini..didlm ’hati’nya..(kamu la rahsia dlm hatinya..)

2 ulasan:

Afiqme berkata...

post yg menarik... berdasarkan kepada pengalaman sendiri.. rasa cinta ni mmg unik sebab die boleh bawak kite terbang ... tapi hati2 nanti jatuh tegolek2... huhu.. btw nice post! ... 9

Dik Mal berkata...

it do touched my heart... huhuhu.. especially...

walau sejauh mana kau terbang..menjauhi aku....kau pasti akan kembali pada aku...dgn apa cara sekalipun..kita pasti akan bersama (begitu juga dgn aku..)walau seramai mana yg memikat hati ini..ia xkan terbuka tanpa kunci yg benar2 utk ku..